القائمة الرئيسية

الصفحات

قراءة رواية طفلتي الخائفة

 قراءة رواية طفلتي الخائفة 

قراءة رواية طفلتي الخائفة
رواية طفلتي الخائفة

مقتبس من الجزء الأول للرواية:

حور:شو بيعمل هاد يا بابا إنت حابب تجوزني عشان الفلوس 

طارق وهو غضبان ضربها بلقلم :انتي  بنت مش مترباية يا ويلي عتربيتي فيكي

رح جوزك الولد يلي ختارتو أنا ليك 

حور عصبت ودخلت عسريع لغرفتها 

 ابوهاا يناديلها: حور نزلي لعندي يابنتي وروقي عشان خاطر الخطيب هيجيلك بليل مع عايلتو 

 حور:حاضر يا ابله اصاله 

اصاله خرجت من اوضة حور 

حور:ياالله بقا انا قولت يوم ماهتجوز هرتاح ومش هترمي الراميه السوده دي يارب 

ولميت غراض الاوظة 

اصاله:روحي عأوظتك لأنو من هنا شويه الناس هتجي ومابدي منك ولا خطأ 

حور:إيه ماشي 

ودخلت 

محمد :يابني بدك تتجوز بحور 

اسد:شو عمتقول يابابا مين حور حور الطفلة الي تصغرني بي 10 سنين انا مابدي اتجوز بنت بتصغرني كتير يابابا 

محمد:مالها حور ومش أي شي بيتوقف علعمر  

اسد:انا مارح إقبل يا بابا ولو دي يلي حتبقى في الدنيا مارح اتجوزها ده كفايه ابوهاا 

محمد:احترم نفسك يا اسد وخليك عمتتذكر ان والدها بيكون عمك 

اسد بعصبيه:وانا مابدي ياها يا بابا 

بتدخل ام اسد

ليلي:يا ابني الطفلة محترمة كتير وطيبه ومن لما امها توفيت وهي متبهدله شوفها هتحبها انت ماشوفتهاش من وهي عندهاا 10 سنين 

اسد:قلتلكم لا  يعني لا بقا مش كده انا عشان حالتها اتجوزهاا 

محمد:هاد آخر شي عندي يا ابن امك اذا مارح تتجوزها لا انت بتعرفني ولا اعرفك 

اسد: انت بتلوي دراعي يا بابا 

محمد:باين عشتنا في مصر نسيتك احنا اصلنا ايه احنا صعايده 

اسد:لأنا صعايده بدك مني اتجوز بنت عمي الي مابحبا  

ليلي:يا حبيبي بالأول هتشوفها و هتعجبك دي مثلها مثل القمر واتجوزها بدل البهدله الي هي فيها دي واسترها يابني

محمد:اخر كلام عندي انا قولتهوالك 

اسد: إيه حاضر يا بابا انا قبلان 

محمد :منيح عشان كده روح حضر نفسك وانتي يلا يا ليلي و نروح عند لجماعة 

ووصله عند بيت حور 

محمد:كيفك يا اخوي  شوخبارك 

طارق:نحمد الله ونشكرو يا محمد 

اسد:كيفك يا عمي

طارق : الحمد لله دخلوا يأهلين 

ليلي :ازيك يا اصاله 

اصاله :الحمد لله يا حبيبتي 

ليلي:اومال وين راحت عروستنا الحلوة

جميع أجزاء الرواية:

قراءة الجزء الاول 

قراءة الجزء الثاني

قراءة الجزء الثالث

قراءة الجزء الرابع

قراءة الجزء الخامس

قراءة الجزء السادس 

قراءة الجزء السابع

قراءة الجزء الثامن

قراءة الجزء التاسع

قراءة الجزء العاشر

قراءة الجزء الحادي عشر

قراءة الجزء الثاني عشر

قراءة الجزء الثالث عشر 

قراءة الجزء الرابع عشر

قراءة الجزء الخامس عشر

قراءة الجزء السادس عشر

قراءة الجزء السابع عشر

قراءة الجزء الثامن عشر

قراءة الجزء التاسع عشر

قراءة الجزء العشرون

قراءة الجزء الحادي والعشرون

قراءة الجزء الثاني والعشرون

قراءة الجزء الثالث والعشرون

قراءة الجزء الرابع والعشرون

قراءة الجزء الخامس والعشرون

قراءة الجزء السادس والعشرون

قراءة الجزء السابع والعشرون

قراءة الجزء الثامن والعشرون

قراءة الجزء التاسع والعشرون

قراءة الجزء الثلاثون

قراءة الجزء الحادي والثلاثون

قراءة الجزء الثاني والثلاثون

قراءة الجزء الثالث والثلاثون

قراءة الجزء الرابع والثلاثون

قراءة الجزء الخامس والثلاثون

قراءة الجزء السادس والثلاثون 

قراءة الجزء السابع والثلاثون

قراءة الجزء الثامن والثلاثون

قراءة الجزء التاسع والثلاثون

قراءة الجزء الاربعون  

عزيزي المتابع إن اعجبك المقال لا تنسى الانظمام لموقعنا


تعليقات

التنقل السريع